Visszaküldési lehetőségek:
14 napos elállás:
Előfordulhat, hogy az általad kiválasztott és megrendelt termék nem felel meg az elképzeléseidnek, nem azt kaptad, amire számítottál, ezért el szeretnél állni a rendeléstől. Fontos tudnod, hogy a terméket csak akkor küldheted vissza, ha azt nem vetted mindennapi használatba. Az elállással kapcsolatban megosztanánk Veled néhány gondolatot:
-
Ha már kézbesítésnél tudod, hogy szeretnéd elutasítani az átvételt, jelezd ezt felénk és ne vedd át a csomagodat. A legideálisabb az lenne, ha a logisztikai raktárt se hagyná el a csomag, amennyiben meggondoltad magadat.
-
Miután átvetted a csomagodat, de nem szeretnéd megtartani a rendelt terméket, akkor ne nyisd ki annak eredeti csomagolását, így is megelőzve a termék értékcsökkenését.
-
Csak akkor állhatsz el a vásárlástól, ha maximum 14 napja vetted át a csomagot.
-
Fontos tehát, hogy az Elállási nyilatkozat -ot a 14 napos határidő lejárta előtt elküld nekünk, email címünkre: info@bluechip.hu vagy az alábbi postai címünkre:
The Blue Chip Kft. - 1131 Budapest, Reitter Ferenc utca 132/B.
-
Miután az elállás mellett döntesz, küldd vissza a termék csomagolását is, mert anélkül nem tudjuk tovább értékesíteni azt.
-
Ne felejtsd, hogy elálláskor a termék visszajuttatásának a költsége Téged terhel.
-
A megrendelt termék értékét nem tudjuk visszaadni készpénzben, sem csekken. Kérünk fogadd el, hogy annak vételárát bankszámlára kapod vissza.
-
Bizonyára azt is tudod, ha személyesen vagy cégként vásárolsz, akkor nincs elállási jogod.
-
Mindannyiunk közös érdeke, hogy minél gyorsabban és gördülékenyebben lezárjuk ezt a fajta visszaküldést.
Az elállási jogodat nem gyakorolhatod:
-
A Ptk. 1:5. §-ában meghatározott joggal való visszaélés tilalmába ütköző mód esetén.
-
Ha a hibátlanul átvett terméket a Felhasználó olyan hibával kívánja átadni, amelyért az Üzemeltetőt sem kellékszavatossági, sem jótállási felelősség nem terheli.
-
Bontott szoftverekre
-
Nem rendeltetésszerűen használt, vagy sérült termékekre
-
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; (pl. egyedi konfigurációk, vagy nagy mennyiségű egyedi megrendelések)
-
Szépségápolási, egészségügyi és higiéniás termékek esetében csak bontatlan csomagolás esetén tud elállni.
3 napos cseregarancia:
Minden esetben három napod van jelezni, hogy a rendelésed csomagolása sérült, vagy maga a termék sérült, karcos, törött vagy hibás.
-
Csomagod átvételekor minden esetben győzödj meg arról, hogy annak külső csomagolása nem sérült.
-
Amennyiben az, írjatok jegyzőkönyvet a futárral és ne írd alá az átvételi elismervényt, miszerint ellenőrizted a csomagod állapotát és sérülésmentes volt.
-
Amennyiben átvételkor sértetlen csomagolással vetted át a rendelésedet, nyisd ki a csomagodat és ellenőrzid, hogy a termék kifogástalan állapotban érkezett meg hozzád!
-
Ne felejtsd el azt kipróbálni!
-
A csomag beltartamának ellenőrzését is ez idő alatt kell véghez vinni, majd az esetleges alkatrész- vagy termék hiányt jelezni felénk.
-
Igyekszünk a lehető legrövidebb időn belül kideríteni, hogy miért nem kaptad meg a teljes rendelésedet vagy ki felelős a sérült kézbesítésért.
Garanciális ügyintézés:
Abban az esetben, ha a garanciális idő alatt az általad megrendelt termék meghibásodik, kérjük jelezd felénk, és mi minden esetet egyedileg megvizsgálunk. Miután visszaérkezik hozzánk ez a termék, annak működését teszteljük. Amennyiben a reklamáció jogos, javítjuk vagy cseréljük az általad visszaküldött terméket. Amennyiben nem tudjuk kicserélni, mert annak gyártása vagy forgalmazása megszűnt, úgy a vételárát bankszámlaszámodra visszafizetjük. Néhány esetben azonban előfordulhat, hogy elutasítjuk a reklamációdat, amikor is megkérdőjelezhető a jótállási igény:
-
Meghibásodott a termék, mert nem rendeltetésszerűen volt használva;
-
Üzembehelyezés közben megsérült a termék (eltört, megkarcolódott, stb.);
-
Elemi kár következtében hibásodott meg a termék (pl. beázás, villám, tűz, stb.);
-
A termék szakszerűtlenül lett üzembe helyezve;
-
A terméken található egyedi azonosítószám vagy időbélyeg hiányzik (ilyen pl. a szériaszám), vagy nem egyezik.
Ezekkel az esetekkel kapcsolatban összegyűjtöttünk Neked néhány gyakori kérdést.
Gyakran ismételt kérdések sérült, hiányos csomaggal kapcsolatban:
Sérülten érkezett a csomagom, mit tegyek?
Ha a megrendelt termék sérülten érkezett, úgy kérünk, az átvételtől számított három napon belül jelezd ezt számunkra írásban az info@bluechip.hu e-mail címre, és munkatársaink felveszik veled a kapcsolatot. Három nap után sérüléssel kapcsolatos bejelentést már nem tudunk elfogadni.
Hiányzik egy termék a csomagomból, hol tudom jelezni?
Amennyiben a megérkezett csomagban nem találod az összes megrendelt terméket, úgy kérünk, hogy írd meg ügyfélszolgálatunknak az info@bluechip.hu e-mail címre. Ebben az esetben munkatársaink logisztikai partnerünktől bekérik a csomagoláskor készült fotókat, így ellenőrizni tudják, hogy a hiányzó termék bekerült-e a csomagba. Hiányzó termékkel kapcsolatos bejelentésed a csomag átvételétől számított 3 napon belül tudjuk elfogadni.
A megrendelt terméknek hiányzik egy tartozéka?
Kérünk, írd meg részünkre a info@bluechip.hu e-mail címre, és munkatársaink felveszik a kapcsolatot a gyártóval, hogy mihamarabb pótolhassuk a hiányzó alkatrészt. Ne feledd, az átvételtől számított három nap áll rendelkezésedre a bejelentésre, ezek után ilyen jellegű igényed már nem tudjuk teljesíteni.
Nem bontottam ki a csomagott három napon belül, de a termék sérült, kicserélitek?
Sérüléssel kapcsolatosan három nap áll rendelkezésre a bejelentésre. Eddig vélelmezhető, hogy a sérülés a csomagolás, illetve a szállítás közben keletkezett. A határidő letelte után már nem tudunk terméksérüléssel kapcsolatos igényt teljesíteni.
Gyakran ismételt kérdések elállással kapcsolatban:
Mit jelent az elállás?
Amennyiben online vásárolsz, a vásárlás előtt nincs lehetőséged kézbevenni, kipróbálni a megvásárolandó árut, ezért jogszabály biztosítja, hogy természetes személyek a vásárlástól számított 14 napon belül meggondolják magukat, és a vásárlás előtti állapot visszaállítását kérjék.
Kinek van lehetősége elállni a vásárlástól?
A 14 napon belüli elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Kormány rendelet szabályozza. Fontos kiemelni, hogy a 14 napon belüli elállási jog a jogszabály alapján csak a fogyasztókat illeti meg. Fogyasztó mindenki, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Ha tehát egyéni vállalkozóként, avagy cég nevére rendelsz egy terméket, ez az elállási jog nem illet meg.
Mennyi időm van a termék visszaküldésére?
A bejelentéstől számított 14 nap áll rendelkezésre a termék visszajuttatására. Amennyiben ez idő alatt nem küldöd el a terméket részünkre, úgy az elállás semmisnek tekintendő.
Hova küldjem a terméket?
Jelezd elállási szándékodat írásban az info@bluechip.hu e-mail címen, és munkatársaink elküldik a visszaküldéssel kapcsolatos pontos információkat. Kérünk, ne indítsd útnak a csomagot a visszajelzésünk előtt.
Kibontottam a terméket, elállhatok a vásárlástól?
A terméket a kipróbálás erejéig használhatod, így természetes, hogy azt kibontottad. Kérünk, a lehetőségekhez képest őrizd meg a csomagolás épségét! Amennyiben több egyforma terméktől szeretnél elállni, úgy csak egy kibontott csomagolásút áll módunkban visszavásárolni, hiszen a kipróbáláshoz nem szükséges többet megbontani.
Ki fizeti a visszaszállítás költségét?
A termék visszaszállítási költsége a vevőt terheli. Amennyiben a teljes megrendeléstől elállsz, úgy a kiszállítás költségét a termék árával együtt visszautaljuk részedre.
Gyakran ismételt kérdések jótállással kapcsolatban:
Meddig tart a jótállási idő?
Az adott termékre vonatkozó jótállási időt megtalálod a garancialevélen a termék neve alatt. Két értéket is fogsz találni. Az egyik természetes személy, a másik jogi személyre vonatkozik.
Miért van különböző jótállási idő cég vagy magánszemély esetén?
A gyártó önkéntes jótállás esetén mérlegelheti, hogy mely felhasználói csopornak milyen hosszú ideig biztosítja extra szolgáltatását. Belátható, hogy egy eszköz lakossági használat során hosszabb idő alatt teljesíti a várható üzemidőt, mint ipari felhasználás esetén, ezért szerepelhet természetes személynél magasabb érték jótállási időnél.
Mit jelent az önkéntes jótállás?
Forgalmazott termékeink esetén a gyártók a kötelező jótállás szabályaitól eltérhetnek úgy, hogy az a vásárló számára előnyösebb legyen. Többnyire ez hosszabb jótállási időt jelent. Ebben az esetben a törvény által biztosított kötelező jótállási idő után a gyártó vállalja, hogy a megadott határidőig biztosítja a termék javítását/cseréjét. Ezen időszak alatt a gyártó által meghatározott feltételek az irányadók például a szállítással kapcsolatban.
Hol tudom jelezni, ha meghibásodott egy termék?
Meghibásodást, bejelentkezés után a https://www.bluechip.hu/szemelyes/visszaru oldalunkon található űrlapon tudsz bejelenteni.
Ki vállalja a jótállást?
A jótállást minden esetben a készülék gyártója vállalja, a The Blue Chip Kft. az ügyintézés során közvetítőként jár el.
Ki vizsgálja meg, hogy hibás-e a termék?
A visszaküldött terméket szakértő munkatársaink vizsgálják. Egyedi esetekben a gyártó is bekérheti a terméket. Ilyenkor az ügyintézés az átlagosnál tovább tarthat.
Mikor nem érvényesíthető jótállás?
Nem érvényesíthető jótállás, ha a meghibásodás a jótállási időn túl történik; a meghibásodás bizonyíthatóan nem rendeltetésszerű használatból ered; törés esetén; beázás esetén, ha a termék vízvédettsége nem teszi lehetővé a vizes környezetben történő használatot; a termék nem tartozik a jótállásra kötelezett termékek közé, és nem vonatkozik rá önkéntes jótállás.